Thursday, July 13, 2006

DA LI BI TITO VOLEO DOBA NEVINOSTI?


Juče je u KURIRU izašao tekst o tome kako je Tito voleo da gleda filmove i koji su mu bili favoriti. Po ovome što piše ne umemo da procenimo da li bi mu se dopalo DOBA NEVINOSTI.

BEZ SEKSA MOLIM!

Aleksandar Konstantinović, kinooperater Josipa Broza, prvi put govori o decenijama provedenim sa maršalom

Iako su se Jugoslavija, bratstvo i jedinstvo i ostale tvorevine Josipa Broza raspale u krvi, kult nekada najvećeg sina naših naroda i narodnosti i danas opstaje u svim bivšim jugoslovenskim republikama. I oni koji su "u sitna crevca" učili o Jožekovom detinjstvu i herojskim borbama u Drugom svetskom ratu, i oni koji su pionirske marame videli samo na fotografijama svojih roditelja, jednako su željni odgovora na pitanje - ko je u stvari bio Tito?
U želji da zadovolje južnoslovensku znatiželju, a još više zarad lične promocije, mnogi Titovi saradnici i službenici pojavljivali su se u medijima, a Kurir vam predstavlja ispovest čoveka koji je najduže bio član njegovog personala - pune trideset i dve godine! U pitanju je Beograđanin Aleksandar - Leka Konstantinović, maršalov lični kinooperater, kome je ovo prvi i, tvrdi, poslednji intervju za novine!

Samo Tito od penzije spasava
Dok u svom skromnom stanu na Dedinju, u kome živi sa suprugom, gleda požutele fotografije sa pokojnim "gazdom" i zlatan sat koji mu je lično on poklonio za decenije vernosti, priseća se godina provedenih u društvu jedne od najznačajnijih ličnosti 20. veka:
- Bio je to odgovoran posao, zbog kojeg 20 godina nisam išao na godišnji odmor, jer sam Tita pratio i na putovanjima. Na primer, na brodu "Galeb" proveo sam 453 dana! - kaže ovaj vitalni starac, dodajući da je njegov "poslodavac" bio veoma korektan:
- Meni je muka od ovih što su nekada radili sa njim ili kod njega, a posle ga pljuvali! A takvi su, verujte, baš oni koji su mu se za života najviše ulizivali. Bio je blagonaklon prema osoblju, kao i gospođa Jovanka. Prvi put kad sam mu puštao film, pokvario se projektor. Dok sam ja drhtao i znojio se od straha, on je već ustao i popravio aparaturu!
Vremenom se jugoslovenski diktator toliko navikao na Leku da mu nije dao ni da ode u penziju:- Sedamdesetih godina, kad je došlo vreme da se penzionišem, on je rekao: "Leka može u penziju, ali neka i dalje radi". Pristao sam, ali sam potom otišao u Vojnu upravu i odmah prijavio da imam posao, a oni mi onda skinu pola penzije! Bio sam jedini koji je to učinio, ali, šta ću, bilo me je sramota da primam i platu i penziju. A pre toga su više puta hteli da me smene, ali on to nije dozvoljavao.

Šta će titl maršalu
Leka kaže da je Tito bio filmofil bez premca:- Gledao je filmove skoro svake večeri, i domaće i strane - američke, francuske, ruske, kineske, i to bez titla! Samo dva nije odgledao do kraja, jedan strani i jedan domaći, koji sam mu pustio za vreme posete Miroslava Krleže i njegove supruge Bele. Bio je to film sa malo slobodnijim scenama, i posle desetak minuta rekao je Krleži: "Idemo ti i ja da prošetamo", a Jovanka i Bela gledale su do kraja! A strani film koji mu se nije dopao preporučio mu je Koča Popović, pa kad ga je prekinuo, samo je rekao: "Ma, šta on zna o filmu!"
Jednom sam pomešao rolne, pa me je zadirkivao: "Kod tebe glavni glumac prvo pogine, pa se tek onda rodi!" Nije voleo erotske filmove, a uživao je u akcionim i vesternima. Omiljeni glumci su mu bili Džon Vejn, Bata Živojinović, Rade Marković, Liz Tejlor, Kirk Daglas, Ričard Vidmark, Sofija Loren... Kad su dolazile strane delegacije, puštali smo naše partizanske filmove. Sećam se da je Kastro gledao "Sutjesku", kada mi je Jovanka rekla da bi Marko Todorović bolje odigrao Tita od Ričarda Bartona!
Leka je i birao filmove za druga Tita, koji je jednom prilikom naložio da se njihovo iznajmljivanje plaća:- Šezdesetih godina kaže mi Žika, direktor "Morava filma", da bi bio red da se filmovi za Tita plaćaju. Kad sam to rekao sekretaru, on me uputi na Tita, a ovaj se šokira: "Šta, pa zar mi to ne plaćamo?!", i naloži da se plati. Uvek je bio korektan prema potčinjenima, ali i štedljiv - recimo, nije voleo da svetlo gori bez potrebe, pa ga je sam gasio.
Poslednja projekcija za Tita upriličena je na Brionima, kad je on već bio teško bolestan:- U prisustvu doktora i dve medicinske sestre, pustio sam mu "Plavu pticu", ali ubrzo mi je rekao: "Leko, ne mogu više, boli me noga...". Bio je to naš poslednji susret.
LARA GOLUBOVIĆ

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ljudi, koliko para kod nas moze da dobije "scenarista" bez fakulteta za film? Otprilike?

4:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Znate sta bi bilo strava?Kad bi objavili neke vase starije scenarije ovde na sajtu!

6:54 AM  
Blogger doba_nevinosti said...

Pa, po nekom pravilu, budzet za scenario je 3% ukupnog buzdeta filma, pa ti onda sam sracunaj.

Sto se nasih scenarija tice, hm, zanimljiva ideja...

5:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

A koliko posto onda ima reditelj?

4:18 AM  

Post a Comment

<< Home