DRUGA GEEKOVSKA INTIFADA
Nažalost, nema razloga za Džihad pošto ovoj zemlji zaista nema spasa. Teroristički akti funkcionišu onda kada postoje mehanizmi koji omogućuju da ti se ispune zahtevi i izvrši promena okolnosti koju želiš. Nažalost, u ovom medijskom užasu u kome statiramo protiv svoje volje, takvog mehanizma nema.
Umesto da suprotstavi svoju najbolju seriju LJUBAV NAVIKA PANIKA Pavićevom novom magnum opusu, Pink je odlučio da mu u istom terminu odgovori serijom nastalom sečenja čertiri filma iz serijala TESNA KOŽA. Umesto da pobegneno od Pavića. Dobili smo nadmudrivanje ko ima boljeg Pavića. Krenulo je nadpavićivanje. Gašenje vatre benzinom.
Umesto da se dokaže kako je njegovo vreme prošlo, ovaj preokret pokazuje da je Pavić u stvari najznačajniji pisac, samo je pitanje ko ima bolji primerak njegovog rada.
Umesto da suprotstavi svoju najbolju seriju LJUBAV NAVIKA PANIKA Pavićevom novom magnum opusu, Pink je odlučio da mu u istom terminu odgovori serijom nastalom sečenja čertiri filma iz serijala TESNA KOŽA. Umesto da pobegneno od Pavića. Dobili smo nadmudrivanje ko ima boljeg Pavića. Krenulo je nadpavićivanje. Gašenje vatre benzinom.
Umesto da se dokaže kako je njegovo vreme prošlo, ovaj preokret pokazuje da je Pavić u stvari najznačajniji pisac, samo je pitanje ko ima bolji primerak njegovog rada.
Gotovo smo sigurni da su školovani i pametni ljudi pored objektivnih okolnosti, kao što su rat i siromaštvo, Srbiju napuštali jer im je bilo potpuno nepodnošljivo da se svakodnevno sučavaju sa prizorima, zvucima i mirisima koji su zavladali Srbijom u Miloševićevo vreme. Gotovo smo sigurni da j televizijski program jedan od faktora koji je znatno nervirao ljude koji su otišli odavde.
Ako se setimo čuvenih srpskih serija kao što su POZORIŠTE U KUĆI, OTPISANI ili OTVORENA VRATA, shvatićemo da u Srbiji više ne postoje kreativni kapaciteti da se ovako nešto snimi, kao što ne postoje mentalni kapaciteti kod publike da tako nešto razume. Štaviše, nešto kao OTPISANI je danas potpuno neizvodljivo i nezamislivo čak i u srpskoj filmskoj produkciji a kamoli televizijskoj. A ako se ovako nastavi i LJUBAV NAVIKA PANIKA će biti potpuno nedostižan standard.
Pored toga što srozavaju vlastite produkcione kriterijume, televizije stvaraju monstruma u publici. Srpski gledaoci viš nisu sposobni da prate i razumeju savremenu inostranu televizijsku produkciju, pošto im je svest potpuno zdrobljena telenovelama i domaćim šundom. Uskoro će investicije u strani program biti potpuno nepotrebne pošto te emisije ionako neće imati ko da razume, a oni koji su se sačuvali i koje to zanima će ih već pogledati putem Interneta i piratske mreže.
U tom smislu, naravno, delujemo smešni sami sebi što smo imali ideju da pravimo bilo kakvu inicijativu.
Međutim, od Džihada ne odustajemo. Kako rekosmo, pokušaj rejting rata sa Pavićem je bio pokušaj Prve Intifade. Kao i PLO u vreme Prve Intifade, imali smo jasan racionalni cilj za koji smo želeli da pridobijemo simpatije zajednice.
Sada započinjemo Drugu Intifadu koja neće imati racionalne zahteve. Slično Al Quaedi idemo u totalni rat za uspostavljanje geekovske države. Obaveštavaćemo vas o akcijama koje slede.
5 Comments:
E, prijatelju, prijatelju...
Ima ovde kod nas dosta onih koji bez problema mogu da se nose sa stranim produkcijama, ali...
Od DVE TV stanice koje drže monopol na domaću TV produkciju (a bogami i...kečiga...?), jednu boli **** jer joj/mu svakog meseca s neba padne 100 milki eura (+džeparac od EPP), a druga razvija svoju "profits generating machinery" izrečenu jednačinom: minimum uložene love+tezga, tezga, tezgica = katastrofa(za šta je/ga baš briga jer je monopolista) + OOOOOgroman profit (jer je... pa, monopolista).
Ali, dobro... Ptičica mi javlja da bi negde na proleće ta ustajala žab*****ina mogla malo da se promućka i prodrma. Misliš da bi to bilo dobro?
Nažalost, nema spasa. Naravno, da, možda se nekako kroz neki dogovor dođe do nekog posla, možda se tako uzme neki dinar. Mislim, i ja živim od dramaturškog rada na seriji AGENCIJA ZA SiS, da se držim umetnosti, ne bih imao sebi da platim ni socijalno. I možda se neko od VELIKIH uvuče da pomogne neki dobar projekat. To ne sporim. I radim na tome.
Poenta je u sledećem. RTS se jedino može očistiti 11. septembrom. Fizičko istrebljenje je jedini način da dođe do promena. Ko god da dođe za direktora ne može da se izbori sa duboko ukorenjenim mehanizmom nesposobne birokratije i neukih decision makera sa kojima ne možeš da se izboriš.
Sa njima niko ne može da se izbori između ostalog i zato što kad dođeš na čelo RTSa, moraš da emituješ programa. Nema prekidanja emitovanja. I to onda rade ti koji su već zaposleni i koji su se tu zatekli. I oni ti onda, kako to kaže Miloš Vasić, "prodaju ciglu", predstave se kao ljudi koji su ti neophodni.
U krajnjoj liniji, čak i kada bi hipotetički RTS počeo da bira kvalitetne projekte, upitni su njihovi kapaciteti da ih realizuju.
Kad je reč o Pinku, oni su provalili šta je minimum toga što ovaj prosti narod misli da je film i serija. To je prvi provalio Šotra. Šotra snimi taman ono što je minimum da narod zamišlja da je film i to se onda gleda. Sve što po kvalitetu prevazilazi Šotru je u suštini zaista nepotrebna nadogradnja, neki lični pefekcionizam u srpskim uslovima. Isto je i sa serijama. LJUBAV NAVIKA PANIKA je dobra serija. ali u suštini narod misli i da su SELJACI serija. Dakle, LJUBAV NAVIKA PANIKA je nadogradnja koja je super, ali u suštini nije potrebna ovom narodu.
I onda Pink, koji radi sa vrlo preciznim finasijskim planom i ambicijama, u suštini nema interesa niti da više ulaže, niti da išta rizikuje, i to je negde legitimno.
Ja sam siguran da bi zarađivali znatno više ako bi pravili i neke ozbiljnije projekte, ali mi nemamo pravo da se mešamo u to kako drugi troše svoje pare.
Ali, RTS radi od naših para. 30 000 ljudi koji su gledali ŠEJTANOVOG RATNIKA su pola procenta stanovništva u ovoj zemlji. I oni imaju prava da se pola procenta programa RTSa napravi za njih. Oni imaju pravo da u sedmici koja traje 168 sati, imaju 50,5 minuta programa za sebe, napravljenog u Srbiji.
Svakog dana, kada dobijem fiskalni račun, dobijem nervni slom shvativši da se neki promil novca koji sam dao troši na novi film Darka Bajića.
Ha, ha, ha!!! Slatko sam se nasmejao na tvoju poslednju opservaciju! Tako jednostavna a tako tačna!
Elem, što se tiče RTS-a, sve tvoje opservacije su tačne, ali čine samo 50% celokupne istine. Ostalih 50% može da se sažme u sledće: Tijanića boli briga za bilo kakav drugi program sem Informative (sa ogromnim IIIIII). Pouzdano znam da bi on MOGAO DA MENJA, da HOĆE da menja. Da nema PRETPLATE, možda bi i bio primoran da razmišlja o komercijali, ali ovako... Tako da on nema nikavih problema sa konceptom da pravljenje "programa" prepusti okoštalim strukturama koje spominješ, sve dok mu one ne diraju u informativu. Kako ono beše? "Miroljubiva kohabitacija"?
S Pinkom je sasvim druga stvar. On je mnogo opasniji za budućnost srpske TV produkcije. Zašto? Zato što Mitrović ima MONOPOL (tu važnu reč si ispustio iz tvoje elaboracije), a pošto njega ne zanima ništa drugo do love, njegova računica je veoma precizna (izneo sam je u gornjem postu). A kada se serije (ako tako mogu da se uopšte i nazove "to" što se vrti na Pinku) rade tako što glumci odrađuju "tezge", iz toga ne može da se izrodi ništa dobro. Upravo suprotno, ergo: tezga u 1. seriji + tezga u 2. seriji = tezgarenje na "n"-tu potenciju. Rezultat toga je rapidno propadanje TV produkcije. (BTW, ne znam da li si čuo, ali priča se da je ideja za SIS inače ukradena i da postoje indicije da će cela stvar da se završi na sudu).
Nazad na temu - dakle, Mitrović, koji kupuje bolno jeftino a prodaje papreno skupo, nema nameru da svojevoljno promeni svoju filozofiju. Radije će da guši sve ostale TV produkcije, nego da se odrekne svog "teško stečenog kapitala".
I na kraju, jedini način da se nešto promeni je da se "opali" konkurencija (velike li misli!), jer kad se na tržištištu pojavi nešto što će da tuče gledanošću "ono" što se vrti na PINK-u. (a tući će ga ne skupljom produkcijom nego kvalitetom... velika većina naših gledalaca ume da prepozna dobru seriju), tog trenutka će i Pinkovska psihologija morati da se promeni.
A, kao što već rekoh, ptičica mi je javila...
Ne znam sta je u SISu toliko originalno da izazvalo tuzbu. Jedina referenca koja moze biti opasna je sama skracenica SIS posto se tako zove i jedinica policajaca koji uzimaju pravdu u svoje ruke u filmu Mark L. Lestera EXTREME JUSTICE...:)
Meni samo nije jasno kako jedan mozak može da dozvoli Laziću (posle onakvog "uspeha filma --Seljaci--") da snimi istoimenu seriju. Ili još da mu dozvoli da snimi nastavak serije. . .
Post a Comment
<< Home