Tuesday, August 11, 2009

VRNJAČKA BANJA - DAN TREĆI

Dimitrije se javlja sa trečim izveštajem iz Vrnjačke Banje:

Trećeg dana odrzan je simpozijum o Stivu Tešiću. odluka da se na Fedstivalu filmskog scenarija odrzi simpozijum o Tešiću moze biti smatrana kontroverznom pošto je ovo festival fokusiran na srpsku kinematografiju, čiji Tešić nije deo. Međutim, posle osvajanja "oskara" Tešić je bio gost Banje tako da je pored teorijskih radova, simpozijum dosta bio vezan za sećanja filmskih radnika na njegovu posetu.

Mladen Đorđević je ima konferenciju za štampu povodom PORNO BANDE na kojoj se odlično drzao i dostojno je predstavio film uprkos svim pokušajima marginalizacije.

Uveče, imali smo tu čast da pogledamo TAMO I OVDE Darka Lungulova, najbolje reziran film po mišljenju uglednog sopotskog zirija. Okupili smo se ne samo da pogledamo film nego i da ponešto naučimo o filmskoj reziji.

Naćalost, ta lekcija o reziji nam je izmakla. Ruku na srce, TAMO I OVDE jeste do tog trenutka bio prvi materijal prikazan u Amfitetatru koji podseća na film, ali moramo imati na umu šta je prikazivano pre njega.

Najjači adut Lungulovljevog filma je fotografija zahvaljujući kojoj liči na neki indie film i u tom smislu je najblizi uzoru mnogih naših reditelja koji neprestano pričaju o zeljama da snimaju male nezavisne filmove. TAMO I OVDE izgleda kao mali nezavisni film, ali u suštini, srpskom gledaocu nema šta da pruzi i verovatno je mnogo efektniji onima koji imaju predrasude prema Srbima i smatraju da su ovi grupa neobičnih veseljaka sa čudnim navikama.

Isto tako, film moze biti zanimljiv onima koji zude da vide Mirjanu Karanović objektifikovanu kao MILFa. Svim ostalim ovaj naslov teško da moze privući paznju.

Posle filma TAMO I OVDE usledila je velika pobeda Novog srpskog filma. Prvi pravi bioskopski film na Amfitetatru bio je BEOGRADSKI FANTOM koji je imao drugi termin te večeri. Deo banjske publike je rutinski utekao ali po prvi put su oni koji su otali bili prikovani za sediušta i nisu bezali. Na kraju projekcije, FANTOM je dobio najsrdačniji aplauz od svih filmova, do sada prikazanih, u Banji.

Novi srpski film je pokazao da i kada mu se pruzi najmanji prostor komunicira sa publikom, i nudi nešto sveze.

Inače. na konferenciji za štampu, Goran Radaković je objasnio da su mu policajci objasnili ko je bio tip koji je prodao Fantoma, da je to učinio u zamenu za pasoš i da je posle napustio zemlju i napravio solidnu lopovsku karijeru.

14 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mira hihihi, Kara HAHAHA MILF!
;)

6:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bravo, bravo....
nadaleko poznata Dimitrijeva objektivnost opet eskalira u najmalignijem obliku! Upravo je najobicniji TV dokumentarac kakvih (i boljih) pogledamo pet svake veceri na kablovskoj televiziji nazvao "pravim bioskopskim filmom" a popljuvao jedini pristojan film ovogodisnje srpske produkcije...BravO

5:08 PM  
Blogger godineumagli said...

Oprosti, Anonimni, ali "najobičniji TV dokumentarac" je igrano-dokumentarni film čije igrane scene mogu da posluže kao lekcija iz glume nadmoćnom broju srpskih filmova snimljenih ove decenije. Treba biti gadno ćorav pa to ne primetiti.

8:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Slazem se da su scene voznje u igrano-dokumentarno ostvarenju "Beogradski Fantom" pristojno snimljene, slazem se i da u poslednjoj deceniji snimamo uglavnom lose filmove, ali ne mogu da se slozim sa Dimitrijevom "objektivnom" konstatacijom da je "Beogradski Fantom prvi pravi bioskopski film prikazan na festivalu" a vrlo solidan, lep i nepretenciozan film "Tamo i Ovde" (koji je btw dobio nagradu na Tribeca NY festivalu sto je samo pust san za Dimitrijeve ortake i "nove srpske filmove") nesto sto "srpskom gledaocu nema sta da pruzi"!?Mozda je Dimitrije prespavao projekciju pomenutog filma, koji cak nije ni podrzan od strane omrznutog establismenta pa da ga mrzi "po difoltu". Ne znam, ali ako je duhovitost u analizama Dimitrijeva najveca vrlina, neobjektivnost je svakako njegova najveca mana!

1:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

када је то па димитрије и тврдио да је његово писање на овом блогу објективно? он се бори за оно у шта верује и то нема везе са објективношћу. ја се са њим око многих ствари не слажем али ценим то што је спреман да стане иза онога што воли из неких својих разлога.

не схватам како се писање на једном блогу, нешто што је потпуно приватна ствар, може проглашавати малигним. зар нису лажи у штампи које се људима подваљују као истина много малигније?

2:20 PM  
Anonymous kića said...

"Tamo i ovde" je film u kome lik Fede Stojanovica drzi krigle za pivo u gepeku svog "varburga" ili "trabanta" i onda iz njih piju on i Amer. To je možda super fora nekome na Fudži Festivalu u Japanu ili na Trajbeki, ali to kod nas ne može da prođe. Uostalom, kad je Lungulov toliki car napolju, Dimitrije mu ne može ništa. Dimitrije je podbacio kod "Tamo i ovde", film je još grozniji nego što je napisao.

2:25 PM  
Blogger doba_nevinosti said...

Teško da se rečenice poput:

"Ruku na srce, TAMO I OVDE jeste do tog trenutka bio prvi materijal prikazan u Amfitetatru koji podseća na film, ali moramo imati na umu šta je prikazivano pre njega.



Najjači adut Lungulovljevog filma je fotografija zahvaljujući kojoj liči na neki indie film i u tom smislu je najblizi uzoru mnogih naših reditelja koji neprestano pričaju o zeljama da snimaju male nezavisne filmove. TAMO I OVDE izgleda kao mali nezavisni film,..."

mogu smatrati nekim velikim prekorom. One kažu da je Lungulov praktično uspeo sve ono o čemu njegovi savremenici & saborci stalno pričaju a ne umeju da realizuju.

Isto tako, teško da film koji je producirao Branislav Trifunović, aktivni simpatizer, vladajuće i u domenu kulture apsolutno dominantne, Demokratske stranke, koji je dobio stotinak hiljada eura na gradskom konkursu 2006. godine, a na Cinema Cityju i u Sopotu takođe dobio nagrade, može biti smatran nečim nastalim izvan establišmenta. Uostalom, zar Trifunović nije koproducent i filma "Čekaj me ja sigurno neću doći" koji je dobio novac i na gradskom konkursu 2007. godine i na republičkom 2008. godine. Pre bi se moglo reći da je reč o jednom od nesporno uspelijih establišmentskih fiomova.

2:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

izgleda da su se lungulovljevi fanovi nešto ućutali? :)))))

6:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Problem je sto Dimitrije svojim pisanjem pokazuje da bi bio mnogo gori od pomenutog establismenta kada bi mu se pruzila prilika, to jest da bi jos bezumnije favorizovao svoje ortake i one koje smatra "novim srpskim filmom" bez ikakvog esteskog ili bilo kog drugog objektivnog kriterijuma.Ako tvorac ovog (inace veoma zanimljivog) bloga zeli da zadrzi bilo kakav kredibilitet, mora biti mnogo objektivniji.Ne moze se boriti i traziti pravda ako si mnogo gori od onih protiv kojih se boris!Inace, nisam neki fan Lungulova kao reditelja (btw: inace je montazer po profesiji, sto mu daje jace reference o poznavanju filmskog jezika nego da je reditelj), ali je njegov film objektivno OK, nije remek-delo, ali nije ni "Fantom". U tom smislu, moglo bi se reci da su po kvalitetu u istoj ravni (osim sto je zvuk u "Fantomu" superioran u odnosu na "Tamo i Ovde", iako je muzika OK u oba filma).Medjutim Dimitrije mora da "pljucne" sve sto nije njemu iz raznih razloga blisko. Inace, Kico, impresioniran sam tvojim poznavanjem filma kad Tribeca festival poredis sa nekakvim "Fuji" festivalima, bravo!
Sto se Baneta Trifunovica kao producenta tice, mozda nije losa ideja da ga neko od Dimitrijevih ortaka iz "novog srpskog filma" zove da igra glavnu ulogu, a da mu ovaj "namakne" pare za film?!

9:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sto sto sad vi cutite....? ;)

5:53 PM  
Blogger doba_nevinosti said...

Teško da se onaj neki tobožnji etno-džez koji svira u TAMO I OVDE može uopšte nazvati filmskom muzikom, to je neka muzika koja funkcioniše prevashodno mimo filma, podvlači scene tek-tako, a naročito se ne može porediti sa pravim žanrovski definisanim skorom Nemanje Mosurovića koji se čuje u FANTOMU, koji ima žanrovski usklađene i definisane muzičke teme za različite situacije i nesumnjivo je pisan za potrebe filma. TAMO I OVDE ima neku muziku koja eventualno može zainteresovati svojim žanrom, i na značenjskom planu je krajnje dubiozna jer je to etno-džez podvučen ispod priče o muzičaru/saksofonisti/džezeru iz NY, koji inače ni u jednom trenutku tokom filma nema susret sa srpskom etno muzikom. Ako je ideja da se etno-džez čuje u Njujorku bila kao neko rešenje (iz kontre), zašto se onda ta muzika čuje i u Beogradu. zašto onda u Beogradu nije njujorški džez?

Isto važi i za arhivsku muziku koja je u FANTOMU ne samo mnogo zanimljivija nego i ima značajnu vezu sa duhom filma i pričom.

Ukratko, poređenje muzika između TAMO I OVDE i BEOGRADSKOG FANTOMA potpuno je deplasirano.

Što se tiče angažovanja Branislava Trifunovića za ulogu u nekom filmu, ne znamo da li ste gledali SEDAM I PO Miroslava Momčilovića ali u prvoj priči tog filma ima jedan mladić koji iz srebroljublja snima Baneta Trifunovića kamerom. Poenta te kratke priče je da je snimanje Baneta Trifunovića kamerom (a naročito radi novca) smrtni greh i treba se pridržavati te lekcije.

Što se objektivnosti bloga tiče, ovo je naš stav koji proističe iz određenog pogleda na film. na ovom blogu se bavim svojim pogledom na film koji svakako nije jedini. U nekoj drugoj prilici svakako bi u diskurs trebalo uključiti i neke druge poglede.

Osnovni problem establišmenta jeste u tome što u svoju viziju srpskog filma ne uključuje i druge poglede na ovu formu. odnosno, kako je već rečeno par postova kasnije, što suštinski ni nema neku strategiju već se bavi obezbeđivanjem vlastite egzistencije preko leđa srpskih poreskih obveznika i što je još gore, publike koju rasteruju, istovrmeno onemogućavajući drugima da pokušaju nešto drugo i vide ima li to ikakvog smisla.

To kako bi se Dimitrije ponašao u poziciji moći nije tema, uostalom iko ko se razume u film zna koji su bili rezultati njegovih učešća u komisijama i žirijima.

5:53 AM  
Anonymous kića said...

brate, pa fudži festival je navodio sam lungulov kao mesto na gde je vrteo svoj film. nisam ga poredio sa trajbekom, samo sam naveo kao primer poprišta njegovog velikog uspeha.

5:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dragi moj "doba nevinosti",
svakako da je poredjenje muzika/e u osnovi deplasirano, tako da je glupo uopste baviti se time, ali...Postoje egzaktne stvari koje se objektivno mogu utvrditi.Svaki "skor" pomenutog Nemanje Mosurovica hronicno pati od nedostatka "lajt motiva" i prepoznatljive teme koja bi se mogla zapamtiti barem do prvog odlaska u toalet na malu nuzdu.Istina, njegov proizvod poseduje produkcijski "look alike" kvalitet po uzoru na mnogo slavnije Johna Williamsa ili Howarda Shorea, ali samo na nivou konture, jer oni ipak raspolazu znacajnim materijalnim sredstvima da snime simfonijski orkestar sa najboljim muzicarima i solistima uzivo, miksuju u najboljim studijima...itd.Nemanji. pored talenta da napravi dobru temu, fali i novac, tako da njegova muzika predstavlja zapravo karikaturu onoga sto dolazi iz navedenih krugova.
Medjutim, pored svega ovoga, on je nas najplodniji, najuspesniji i najbolji "kompozitor" filmske muzike.Napominjem da ovo govorim bez trunke ironije, to je nazalost istina! S'druge strane, arhivska muzika iz "Fantoma" je izuzetna, ali njen izbor nema veze sa kompozitorom vec sa rediteljem.
Muzika iz "Tamo i Ovde", za razliku od Nemanjine, ne lici ni najmanje na holivudsku muziku, vec je potpuno drugacija. Pre bi se reklo da podseca na "etno-jazz" pokusaje nasih poznatih muzicara da prodaju deo kulturnog nasledja (?!?) zapadu i pri tome dobro zarade.Da li ce kompozitor Dejan Pejovic uspeti u tome, ne znam (u tome mu svakako samo pomaze nominacija za "Felixa" za muziku iz filma "Guca" prosle godine). U svakom slucaju obojici zelim sve najbolje. Sto se tice koncepcije Dejanove muzike, ona zapravo i jeste iz "kontre"-da u NY svira etno, a u BG jazz.Mislim da se to jasno cije u filmu.Muzika nije briljantna, ali je dobra i ima nekoliko vrlo zanimljivih tema (za razliku od Nemanjine).Toliko o muzici....

Ako se Dimitrije i njegovi saradnici boje da ne zavrse u paklu, onda je zaista i bolje da ne snimaju Baneta Trifunovica kamerom.

Dimitrije mozda nije svestan da je njegov blog bio na najboljem putu da postane najreferentniji elektronski azil zdrave filmske misli, sto svojom neobjektivnoscu uspesno sabotira.

Puno pozdrava....

11:44 AM  
Anonymous infiltrator said...

dimitrijev blog je bio objektivan dok je pljuvao sve a prestao je da bude objektivan kada je pojedine počeo da hvali. to je usud srbije, svi ti veruju da nešto ne valja, a niko ti ne veruje kad nešto pohvališ, kao da im podvaljuješ.

ipak, meni je drago da je počeo da pohvaljuje i podržava neke stvari zato što je prvo time pokazao svoj stav do kraja, drugo, ponudio je svoju viziju rešenja i nekakavog puta iz čamotinje u kojoj je lako pljuvati sve oko sebe.

e sad, naravno, problem je u tome što je više ljudi bilo spremno da deli dimitrijev bes, a manji broj ljudi je spreman da isprati ono što se njemu sviđa.

meni lično su mnoge njegove procene i vizije potpuno pogrešne, kao npr. zona mrtvih koja je jedna stranputica i budalaština, pa i cela ta šejtanov ratnik-fama, ali s druge strane, poštujem što nikome ne podilazi, uključujući i tobožnje fanove svoje objektivnosti i fura svoju priču.

12:24 PM  

Post a Comment

<< Home