Monday, September 01, 2008

B14 SET REPORT




Danas je u pravom gerilskom maniru naša tročlana ekipa koju su činili Danilo, Dimitrije i Đorđe posetila set filma BANLIEUE 14, nastavka kultnog akcijaša BANLIEUE 13 o kome smo ranije pisali. Imali smo sreće da se nastavak ovog izuzetno zabavnog filma snima u Srbiji i da možemo da posetimo set. Naši jataci su nam javili gde se nalazi set ali kada smo se našli na samoj lokaciji bili smo on our own, duboko na tajnom zadatku.

Danas su snimane scene egzodusa stanovnika iz geta. Koliko smo shvatili od priča ljudi na setu, jedna od tačaka zapleta u novom filmu biće priča o korporaciji koja želi da raseli geto kako bi u njemu sagradila nove zgrade.

Film je danas sniman u fabrici IMT. Fabrika je u prilično lošem stanju, i pored statista koji su u ritama da bi igrali izgnanike, fabričkim krugom se kreće i priličan broj beskućnika u ritama tako da u fabričkom krugu nije do kraja jasno gde se završava fabrička zgrada a počinje set i koji su ljudi statisti a koji stanuju u okolini. Moglo bi se reći da je ljude i zgrade u ovom kraju Novog Beograda život već prilično našminkao, tako da su samo male intervencije bile potrebne da ovo zaliči na apokaliptični pejzaž Pariza budućnosti.

Kao i uvek na snimanju, vrlo je zanimljivo iza kamere pošto imate prilike da vidite grupu statista skinheda kako miroljubivo sede u hladovini, ili grupu statista koji igraju neke futurističke specijalce kako se opuštaju slušajući Seju Kalača.

Pošto je geto etnički obojen, dosta statista čine Kinezi, i ekipa filma nam kaže da su imali muke da ih nađu. Isto tako deo statista čine Afrikanci, a ima i onih u arapskoj odeći. Specijalci su opremljeni oklopnim vozilima koja su u stvari prefarbana jugoslovenska borna kola, i plastičnim rplikama futurističkih pušaka.

Ljudi iz ekipe su oduševljeni Cyril Rafaellijem koji je pokazao zašto je jedan od najvećih majstora za fizičku akciju u savremenom filmu. Mi smo ga videli u jednoj mirnoj sceni, kada prolazi kroz masu sa drugim glavnim glumcem Davide Belleom. Belle je poznat kao tip koji je izmislio parkour. S druge strane, što se filma tiče, Raffaelli je još bitniji pošto je posle B13 postao internacionalna zvezda tako da je već otišao u Holivud i radio kao stunt coordinator u HULKu koji je režirao njegov mentor Louis Letterier i glumio gipkog asasina u LIVE FREE OR DIE HARD. U pravom paparazzo maniru, Đorđe je danas uspeo da privoli par Cyrilovih fotki na hard disk svog fotoaparata. U svakom slučaju Cyril je nodvojiv deo savremenog uspona francuskog akcionog filma i reditelja kao što su Letterier ili Pierre Morel koji je radio B13. Ukoliko i naši kaskaderi budu učestvovali na snimanju siguno će imati šta da nauče od Cyrila i Davida.

Inače, ulazak na set je vrlo rigorozno kontrolisan, potrebne su razne dozvole tako da o ovom snimanju nije bilo previše izveštaja. Reditelj filma je Patrick Alessandrin koji je jako dugo radio kao asistent Luca Bessona. Ovo mu nije prvi film ali je prvi projekat koji radi u akcionom žanru.


Inače, važno je naglasiti da je francuski žanrovski film već nekoliko puta koristio Beograd kao set, u tom smislu najvažniji naslov je LE PRIX DU DANGER Yves Boisseta koji mnogi smatraju pretečom RUNNING MANa.


U danima koji predstoje okačićemo još fotografija koje je napravio Đorđe.