Thursday, August 14, 2008

STATE OF THE SCRIPT ADDRESS

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Klasika...narvavno da se niko od njih ne bavi scenarijem...sem Spasojevica koji je dramaturg...ali bude li adaptirao "Odumiranje" bolje da se scenarijem vise ne bavi...

3:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja nikada nisam muzao niti hranio kravu, ali znam da li je mleko dobro. Drugim recima, bizarno je samo to da neko smatra da poseduje monopol na misljenje, poput: "samo scenaristi smeju da kazu da li je scenario dobar". Nije tacno.
Ljudi koji su davali svoje misljenje u naznacenom teksu se ili bave filmom ili srodnim stvarima.

10:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

kako mislite "znam da je mleko dobro"? možete znati da li je pokvareno ili ne, ali o samom kvalitetu mleka i njegovim karakteristikama (procentu masnoće, hranljivoj vrednosti, uticaju na metabolizam čoveka) najbolje zna tehnolog nakon ispitivanja. muženje i hranjenje krava takođe nema veze sa kvalitetom mleka. izvinite, ali analogija vam je potpuno promašena.

naravno da se pomenuti u tekstu "bave filmom i srodnim stvarima", ali filmom se bave, da upotrebim grubu analogiju nalik na vašu, i švenkeri, šminkeri, kostimografi, pa i glumci. ali mislim da jednom festivalskom simpozijumu koji pretenduje da kaže relevantne stvari o stanju srpske scenaristike moraju prisustvovati i neka relevantna srpska scenaristička imena. a nema nijednog.

uostalom, bilo bi zanimljivo da se na sledećem simpozijumu govori o našoj glumi, i onda da se pozovu dvojica scenarista, montažer i jedna filmska kritičarka. i još da kažu kako je gluma u krizi. ne smem da tvrdim, ali nagađam da bi se mnogi glumci uvredili.

4:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Po vasoj analogiji, samo bi druge krave mogle da ocenjuju kvalitet mleka, tj. samo scenaristi smeju da ocenjuju kvalitet tudjeg scenarija. Izvinjavam se na poredjenju sa kravama, zaista nisam hteo nikoga da uvredim time.

U mojoj analogiji (vise je nego ocigledno) tehnolozi su ljudi koji su pricali o scenariju, ali ni tu ne treba stati.
Scenario nije literarno delo, ali je sasvim u redu da neko ko je pisac govori o scenariju, kao i covek koji se bavi ocuvanjem filmskog blaga jedne drzave i dugogodisnji filmski kriticar. Nema nicega spornog u njihovim profesijama i povezanosti sa filmom. Mozda ovde neko ne voli nekog (mozda cak ni ja ne volim nekog ili sve njih) ali to nije razlog da se tekst nazove bizarnim. Mozda je dogadjaj bizaran jer vam se ne svidjaju ucesnici, ali tekst nije. Posto je bas scenarista ovaj tekst nazvao bizarnim, a to on nije (dakle fundamentalno je pogresio) ocigledno je zasto scenaristi nisu pozvani u ziri. Dakle - sujeta, revansizam i opste trovanje koje su prisutni kod mnogih od njih. Verovatno je ljudima bilo tesko da nadju nekoga ko nije takav. Vi cete nastaviti "pa su izabrali ove" - da, pa su izabrali ove kao bolje resenje!

Sada mene bas zanima, ko bi po vasem misljenju mogao tamo da dodje i kaze nesto interesantno? Ja medju domacim scenaristima vidim samo one kojima je sve fenomenalno i one kojima je sve odvratno, a ni jedno od ta dva misljenja me ne zanimaju.

Uzgred, meni se ni najmanje ne dopadaju (i ovde sam vrlo pristojan) ni "Agi i Ema", a o "Pescaniku" necu ni da govorim.

7:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

aha... dakle, u ovom slučaju je "kravi" dozvoljeno da bude i "tehnolog nakon ispitivanja"...

kad pominješ šminkere i švenkere zaboravio si da dodaš da se filmom "bave" i električari i vozači...

uzgred, za neupućene, montažeri mogu mnogo da vam kažu o filmskoj glumi jer su prisutni kada se odlučuje koji će od dublova glumačke igre ući u film...

po istom kriterijumu, niko ko nije fudbalski trener nema prava da govori o stanju u našem fudbalu...

niko ko nije sudija nema pravo bilo šta da kaže o pravosuđu...

kada gospodo scenaristi budete pisali scenarija sami za sebe i svoje mame i tate, tada zahtevajte ovakvu "pravdu", a dok god pretendujete na borbu u javnoj areni očekujte da vas opauče i bravari i mesari i seljaci i svi koji gledaju filmove koje pišete, a nekmoli ljudi koji pretenduju da nešto znaju o filmu iza kulisa

ne daj bože da se neko uvredi, pogotovo glumci i scenaristi, kada im neki tamo "nestručni" ili "neuka" publika kaže da nešto ne štima... pobogu pa valjda mi znamo da je naš scenario najbolji i da je kod nas sve u najboljem redu, zato hajde da se malo sprdamo sa Vlajčićem i tamo nekim nepoznatim likovima, to je baš na našem nivou...

10:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

POenat je vrlo jednostavna : u ovom tekstu se filmskim scenarijem i njegovm krizom bave ljudi koji scenarije ne pisu. Od njih je jedan dramaturg i dramski pisac (Spasojevic) kako se, po vokaciji, zovu pisci scenarija. Filmski kriticar, riznicar filmskog blaga ili prozni pisac nisu pisci scenarija vec imaju druge profesije. Jedini dramaturg u tekstu, takodje, nema ni jedan realizovan scenario te tesko da moze da nam pruzi objektivno misljenje o krizi istog. Nije sporno da svako ko zeli (gledalac, bravar, vozac, muzac krava, surfer po netu) komentarise, esnafski i profesionalno, sadrzaj ili formu scenarija. Problem nastaje kada se na festivalu FILMSKOG SCENARIJA nadju ljudi koji se istim ne bave u funkciji pisaca. Nakon toga stvar je potpuno devalvirana...iz vise nego logicnih razloga...

4:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

tako je. nije problem komentarisanja scenarija: bravar, mesar i seljak su sve divna zanimanja, i svako moze da kaze sta misli o literarnom delu. ali morate priznati da bi, po logici stvari, o fudbalskom sudjenju najbolje mogle da govore upravo fudbalske sudije. kao sto bi o srpskom jeziku najvise, valjda, trebalo da znaju oni koji na fakultetima predaju gramatiku tog jezika, je li.

a upravo je stvar da jedan ozbiljan novinar, ako vec zeli da se u njegovom tekstu donesu neki ispravni zakljucci i iznesu neki relevantni stavovi, valja da o stanju scenaristike pita i neke filmske scenariste. dakle, da pita prvenstveno krave i tehnologe, a tek potom bravare, seljake i pekare.

evo jos jedne analogije - ako filoloski fakultet organizuje simpozijum na temu stanja u nasem jeziku, a vi jos pisete tekst o tome, ne bi bas bilo pozeljno da na tom simpozijumu, ili u vasem tekstu, govore samo urednik dnevnih novina, knjizevni kriticar i lektor bez iskustva, a da nema nijednog filologa.

u tom smislu je milan vlajcic u redu, spasojevic bi bio neki lektor bez iskustva, pa je i on nacelno okej, ali zasto ne pitati djordja milosavljevica, srdjana koljevica, bobana jevtica, vladislavu vojnovic - svi su diplomirani dramaturzi, uz to su neki od njih i filmski kriticari, a filmovi po njihovim scenarijima su prikazani u vrnjackoj banji? da na pricam sto su neki od njih i bili prisutni na festivalu.

5:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

mislim da nije lepo sto implicirate da je vladislava vojnovic krava...

3:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

a srdjan koljevic volina

4:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

koliko bi kostao jedan film o balkanskim ratovima? imam sjajnu ideju.

3:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

a da li neko zna nesto o rezultatima konkursa za razvoj scenarija?
mozda su prosto odustali...

3:17 AM  

Post a Comment

<< Home