AGI I EMA - PREMIJERA & KOMENTAR
Naši drugari Zoran i Đorđe su gledali AGIJA I EMU Milutina Petrovića na premijeri u Domu Sindikata.
Đorđe Bajić - „Agi i Ema“
UPOZORENJE: Tekst koji sledi je jedan impresionistički osvrt na premijeru filma „Agi i Ema“, bez insistiranja na kritičarskom raščlanjivanju i viviseciranju, jedan nepretenciozni osvrt na par prijatnih sati koje smo jednog kišnog nedeljnog dana moj prijatelj Zoran J. i ja proveli izvan domašaja opštevladajućeg sveta odraslih.
Iako već godinama nemam običaj da gledam filmove za decu (što ne treba da čudi – pošto već godinama nisam dete), jednog jutra sam se probudio i neopozivo odlučio da odem na svečano otvaranje trećeg „Kids Film Festa“. Naime, bilo je planirano da festival započne premijerom domaćeg ostvarenja „Agi i Ema“, i meni se učinilo kao odlična ideja da jedan film za decu – što „Agi i Ema“ definitivno jeste – pogledam okružen publikom kojoj je prvenstveno i namenjen. Nazovite ovu odluku konceptualnim eksperimentom, željom da se pruži podrška prijateljici koja je sarađivala na filmu, pukom znatiželjom ili potrebom da se malo razmrda jedno tmurno nedeljno popodne, ali Zoran i ja smo brzo postigli dogovor da se hrabro i udruženim snagama upustimo u ovu avanturu. I nije nam, verujte, bilo lako.
Odmah po ulasku u „Dom sindikata“ obreli smo se u jednom svetu kome, bilo je odmah jasno, nismo više pripadali. Stotine i stotine dece se tiskalo na relativno malom prostoru - a okupljeni skup definitivno nije predstavljao sliku i priliku discipline. Žamor, vriska, pa i povremeni urlici od kojih je mogla i glava da zaboli, su neumoljivo brujali poput roja raspomamljenih pčela - odbijajući se o zidove i samo povećavajući teskobu nastalu usled gurkanja, tiskanja i mog ličnog straha da ne pregazim neko dete prilikom ulasku u salu. Pola tuceta ljudi obučenih u kostime životinaja i likova iz mašte su samo pogoršavali opšti haos, mahnito mlatarajući rukama i ljuljajući se u čudnom, pretećem ritmu. Izgledalo je kao da će svakog trenutka poleteti ili, što je bilo verovatnije i izvesnije, u ropcu stropoštati na zemlju. Gledajući ove tužne prilike, proradila mi je empatija. Sa tugom sam zurio u maske sa nacrtanim osmesima. Svakako im nije bilo lako. Pod kabastim kostimima je, sasvim izvesno, bilo pakleno toplo, a trebalo je izdržati i sva štipkanja i grljenja kojima su bili izloženi. Verovatno su u sebi preklinjali dan kada su, za male pare ili čak besplatno, pristali na ovu egzibiciju. I ja sam sam u jednom trenutku malodušnosti pomislio da mi ovo nije bila baš najpametnija ideja... Zašto se gurati negde gde ti nije mesto?
Kada smo konačno, posle pipavog i traumatičnog probijanja kroz šarenu i razuzdanu masu, uspeli da sednemo, trebalo je sačekati da se svi smeste i nameste. Buljuci izuzetno grlate dece su i dalje pristizali, a raspoređivanje po sedištima nije baš proticalo bez problema. Bilo je dovikivanja, glasnog smeha, gađanja kokicama, a na sve strane su leteli baloni jarkih boja koji su imali tu neugodnu osobinu da svako malo puknu i doprinesu sveopštoj kakofoniji. Čupavo tamnokoso dete koje je sedelo ispred nas, otkrio mi je Zoran, je ozbiljnim glasom, u poverenju, zapretilo grisinima da će ih „svečano pojesti“. U red iza nas su pristizali šticenici doma za decu ometenu u razvoju. Majke smrknutih i ozbiljnih lica skidale kaputiće deci koja su glasno negodovala. Vesela četvorka, predvođena „jedačem grisina“, je počela da skandira: “Pustite film, pustite film ili ćemo uništiti bioskop“. Anarhija je dostigla tačku ključanja.
A onda, najzad i konačno, kada su moje zalihe strpljenja već bile pri izdisaju, film je zaista i počeo. Preživljeni maltretman je u trenu postao nevažan, a ja sam shvatio da je gledanje „Agija i Eme“ u sali krcatoj decom iskustvo koje greje dušu. S jedne strane, predamnom je na velikom platnu radosno titrao jedan domaći film zbog koga tvorci ne moraju da crvene i koji je sasvim kompetentno režiran i odglumljen, a s druge strane, mogao sam da uživam u reakcijama publike kojoj je ovo ostvarenje i namenjeno. I zaista, sudeći po reakcijama mališana, koji su sačinjavali ogromnu većinu prisutnih u sali „Doma sindikata“, novi film Milutina Petrovića će biti pobednik. Ne znam da li će „Agi i Ema“ ove jeseni i zime poharati domaće bioskopske blagajne, ali se svakao radi o filmu koji će u godinama koje predstoje biti rado gledan – i kod nas i u inostranstvu – ako ne u bioskopu, onda uz pomoć nekog od kamernijih čuda moderne tehnologije.
Predložak Igora Kolareva je sasvim dostojanstveno transponovan na veliki ekran. Scenarista i režiser Petrović je odlučio da ne eksperimentiše previše i da roman što vernije prenese na film – što je, paradoksalno, i njegov najveći „greh“. Naime, Kolarov je svoje obimom neveliko delo koncipirao kao niz od 123. crtice od po, u proseku, četiri – pet rečenica. Ovakva vrsta postupka u književnom tekstu odlično funkcioniše, ali je jednom filmu za decu potrebna koherentnija naracija od one koje nam nude autori filmske varijante. Petrović gotovo u potpunosti preuzima pripovedački model korišćen u romanu, ne prilagođavajući ga previše filmskim zakonitostima, što kao rezultat daje film koji ostaje veran izvorniku, ali koji zbog toga gubi na kompaktnosti, i u kome se naracija svodi na niz situacija koje uglavnom nisu povezane uzročno-posledničnim odnosima.
Ipak, i pored određenih strukturalnih problema, filmska inkarnacija avantura „Agija i Eme“ treba da bude tretirana kao svetla tačka na mračnom filmskom nebu Srbije. Direktor fotografije Predrag Bambić, verni Petrovićev saradnik, je više nego odlično obavio svoj deo posla i film – bez obzira na skromni budžet – izgleda sjano. Specijalni efekti Andrije Vučkovića svojom efektnošću – koja namerno nije uvek data u realističnom ključu - prevazilaze okvire domaće kinematografije; scene kao one u kojima se Agi „sreće“ sa tornadom, dvoglavim mišom ili krdom svetlećih konja su se mogle naći i u nekom inostranom, više desetina puta skupljem ostvarenju.
Poput mačke sa dva tela koja se pominje u filmu, i film „Agi i Ema“ ima dva srca – a to su tumači naslovnih uloga: debitant Stefan Lazarević i živa legenda srpskog glumišta Milena Dravić. Već od prvog pojavljivanja na platnu jasno je da su u potpunosti „prisvojili“ svoje likove, a ni poluvekovna razlika u godinama ih ne sprečava da sjajno funkcionišu kao tandem, i da na najbolji mogući način oživljavaju junake koje je Kolarov stvorio. Nezaokruženost i površnost likova koje tumače bračni par Sofrenović-Mićalović, Nikola Đuričko i Lena Bogdanović se može protumačiti činjenicom da im ni u romanu nije pruženo više prostora – oni funkcionišu na jednodimezionalnom nivou pomoćnih karikatura, i šteta je što im u filmskoj verziji nije omogućeno da „zažive“ punim „životom“.
Ono što je najvažnije jeste činjenica da, iako ne određenih bez mana, „Agi i Ema“ predstavljaju film kojim naša posrnula kinematografija može da se podiči. Deca na premijeri su svakako uživala u onome što ime je bilo servirano – a dobar deo njihovog entuzijazma se preneo i na potpisnika ovih redova. Doduše, poput Sent Egziperijevog „Malog princa“ (kome su autori filma u jednoj sceni ukazali počast), „Agi i Ema“ su u obe svoje varijante tvorevina u kojoj podjednako mogu uživati i deca i odrasli. Dok su okupljena deca glasno reagovala i smejala se prizorima na velikom platnu, morao sam da im se pridružim i da se više puta od srca nasmejem. Film mi je u tome samo pomogao.
UPOZORENJE: Tekst koji sledi je jedan impresionistički osvrt na premijeru filma „Agi i Ema“, bez insistiranja na kritičarskom raščlanjivanju i viviseciranju, jedan nepretenciozni osvrt na par prijatnih sati koje smo jednog kišnog nedeljnog dana moj prijatelj Zoran J. i ja proveli izvan domašaja opštevladajućeg sveta odraslih.
Iako već godinama nemam običaj da gledam filmove za decu (što ne treba da čudi – pošto već godinama nisam dete), jednog jutra sam se probudio i neopozivo odlučio da odem na svečano otvaranje trećeg „Kids Film Festa“. Naime, bilo je planirano da festival započne premijerom domaćeg ostvarenja „Agi i Ema“, i meni se učinilo kao odlična ideja da jedan film za decu – što „Agi i Ema“ definitivno jeste – pogledam okružen publikom kojoj je prvenstveno i namenjen. Nazovite ovu odluku konceptualnim eksperimentom, željom da se pruži podrška prijateljici koja je sarađivala na filmu, pukom znatiželjom ili potrebom da se malo razmrda jedno tmurno nedeljno popodne, ali Zoran i ja smo brzo postigli dogovor da se hrabro i udruženim snagama upustimo u ovu avanturu. I nije nam, verujte, bilo lako.
Odmah po ulasku u „Dom sindikata“ obreli smo se u jednom svetu kome, bilo je odmah jasno, nismo više pripadali. Stotine i stotine dece se tiskalo na relativno malom prostoru - a okupljeni skup definitivno nije predstavljao sliku i priliku discipline. Žamor, vriska, pa i povremeni urlici od kojih je mogla i glava da zaboli, su neumoljivo brujali poput roja raspomamljenih pčela - odbijajući se o zidove i samo povećavajući teskobu nastalu usled gurkanja, tiskanja i mog ličnog straha da ne pregazim neko dete prilikom ulasku u salu. Pola tuceta ljudi obučenih u kostime životinaja i likova iz mašte su samo pogoršavali opšti haos, mahnito mlatarajući rukama i ljuljajući se u čudnom, pretećem ritmu. Izgledalo je kao da će svakog trenutka poleteti ili, što je bilo verovatnije i izvesnije, u ropcu stropoštati na zemlju. Gledajući ove tužne prilike, proradila mi je empatija. Sa tugom sam zurio u maske sa nacrtanim osmesima. Svakako im nije bilo lako. Pod kabastim kostimima je, sasvim izvesno, bilo pakleno toplo, a trebalo je izdržati i sva štipkanja i grljenja kojima su bili izloženi. Verovatno su u sebi preklinjali dan kada su, za male pare ili čak besplatno, pristali na ovu egzibiciju. I ja sam sam u jednom trenutku malodušnosti pomislio da mi ovo nije bila baš najpametnija ideja... Zašto se gurati negde gde ti nije mesto?
Kada smo konačno, posle pipavog i traumatičnog probijanja kroz šarenu i razuzdanu masu, uspeli da sednemo, trebalo je sačekati da se svi smeste i nameste. Buljuci izuzetno grlate dece su i dalje pristizali, a raspoređivanje po sedištima nije baš proticalo bez problema. Bilo je dovikivanja, glasnog smeha, gađanja kokicama, a na sve strane su leteli baloni jarkih boja koji su imali tu neugodnu osobinu da svako malo puknu i doprinesu sveopštoj kakofoniji. Čupavo tamnokoso dete koje je sedelo ispred nas, otkrio mi je Zoran, je ozbiljnim glasom, u poverenju, zapretilo grisinima da će ih „svečano pojesti“. U red iza nas su pristizali šticenici doma za decu ometenu u razvoju. Majke smrknutih i ozbiljnih lica skidale kaputiće deci koja su glasno negodovala. Vesela četvorka, predvođena „jedačem grisina“, je počela da skandira: “Pustite film, pustite film ili ćemo uništiti bioskop“. Anarhija je dostigla tačku ključanja.
A onda, najzad i konačno, kada su moje zalihe strpljenja već bile pri izdisaju, film je zaista i počeo. Preživljeni maltretman je u trenu postao nevažan, a ja sam shvatio da je gledanje „Agija i Eme“ u sali krcatoj decom iskustvo koje greje dušu. S jedne strane, predamnom je na velikom platnu radosno titrao jedan domaći film zbog koga tvorci ne moraju da crvene i koji je sasvim kompetentno režiran i odglumljen, a s druge strane, mogao sam da uživam u reakcijama publike kojoj je ovo ostvarenje i namenjeno. I zaista, sudeći po reakcijama mališana, koji su sačinjavali ogromnu većinu prisutnih u sali „Doma sindikata“, novi film Milutina Petrovića će biti pobednik. Ne znam da li će „Agi i Ema“ ove jeseni i zime poharati domaće bioskopske blagajne, ali se svakao radi o filmu koji će u godinama koje predstoje biti rado gledan – i kod nas i u inostranstvu – ako ne u bioskopu, onda uz pomoć nekog od kamernijih čuda moderne tehnologije.
Predložak Igora Kolareva je sasvim dostojanstveno transponovan na veliki ekran. Scenarista i režiser Petrović je odlučio da ne eksperimentiše previše i da roman što vernije prenese na film – što je, paradoksalno, i njegov najveći „greh“. Naime, Kolarov je svoje obimom neveliko delo koncipirao kao niz od 123. crtice od po, u proseku, četiri – pet rečenica. Ovakva vrsta postupka u književnom tekstu odlično funkcioniše, ali je jednom filmu za decu potrebna koherentnija naracija od one koje nam nude autori filmske varijante. Petrović gotovo u potpunosti preuzima pripovedački model korišćen u romanu, ne prilagođavajući ga previše filmskim zakonitostima, što kao rezultat daje film koji ostaje veran izvorniku, ali koji zbog toga gubi na kompaktnosti, i u kome se naracija svodi na niz situacija koje uglavnom nisu povezane uzročno-posledničnim odnosima.
Ipak, i pored određenih strukturalnih problema, filmska inkarnacija avantura „Agija i Eme“ treba da bude tretirana kao svetla tačka na mračnom filmskom nebu Srbije. Direktor fotografije Predrag Bambić, verni Petrovićev saradnik, je više nego odlično obavio svoj deo posla i film – bez obzira na skromni budžet – izgleda sjano. Specijalni efekti Andrije Vučkovića svojom efektnošću – koja namerno nije uvek data u realističnom ključu - prevazilaze okvire domaće kinematografije; scene kao one u kojima se Agi „sreće“ sa tornadom, dvoglavim mišom ili krdom svetlećih konja su se mogle naći i u nekom inostranom, više desetina puta skupljem ostvarenju.
Poput mačke sa dva tela koja se pominje u filmu, i film „Agi i Ema“ ima dva srca – a to su tumači naslovnih uloga: debitant Stefan Lazarević i živa legenda srpskog glumišta Milena Dravić. Već od prvog pojavljivanja na platnu jasno je da su u potpunosti „prisvojili“ svoje likove, a ni poluvekovna razlika u godinama ih ne sprečava da sjajno funkcionišu kao tandem, i da na najbolji mogući način oživljavaju junake koje je Kolarov stvorio. Nezaokruženost i površnost likova koje tumače bračni par Sofrenović-Mićalović, Nikola Đuričko i Lena Bogdanović se može protumačiti činjenicom da im ni u romanu nije pruženo više prostora – oni funkcionišu na jednodimezionalnom nivou pomoćnih karikatura, i šteta je što im u filmskoj verziji nije omogućeno da „zažive“ punim „životom“.
Ono što je najvažnije jeste činjenica da, iako ne određenih bez mana, „Agi i Ema“ predstavljaju film kojim naša posrnula kinematografija može da se podiči. Deca na premijeri su svakako uživala u onome što ime je bilo servirano – a dobar deo njihovog entuzijazma se preneo i na potpisnika ovih redova. Doduše, poput Sent Egziperijevog „Malog princa“ (kome su autori filma u jednoj sceni ukazali počast), „Agi i Ema“ su u obe svoje varijante tvorevina u kojoj podjednako mogu uživati i deca i odrasli. Dok su okupljena deca glasno reagovala i smejala se prizorima na velikom platnu, morao sam da im se pridružim i da se više puta od srca nasmejem. Film mi je u tome samo pomogao.
11 Comments:
Jedna mala ispravka - bračni par nije Sofrenović-Mićalović, već Sofrenović-Mićanović. Mada, ova prva varijanta bi definitivno bila više kinky...
Kakav freudian slip...
Pokvarena mašta isplivala na površinu ;)
guilty as charged!
Bonjorno, dobanevinosti.blogspot.com!
in Europa, con consultazioni mediche per coloro che vogliono evitare [url=http://farmamed.fora.pl/ ] Comprare cialis generico[/url] viagra comment ca marche scrive: [url=http://farmitalia.fora.pl/ ]Come Comprare cialis generico[/url] della disfunzione erettile maschile (ED) anche chiamata impotenza. [url=http://milanofarma.fora.pl/ ] Comprare cialis online[/url] Viagra. Acquista Cialis. [url=http://farmanova.fora.pl/ ]Dove Comprare cialis generico[/url] Gli stimoli fisici e vendita cialis senza ricetta convergono acquisto [url=http://farmaroma.fora.pl/ ] Compra cialis [/url]
hello friends, this kind of topic is very interesting, I would like to receive updates on these issues, such issues have several interpretations but in the end, I thank you for sharing this post!
2015-12-25keyun
ray-ban sunglasses
vans sneakers
fit flops
michael kors handbags
cheap uggs<
coach outlet
cheap ray ban sunglasses
louis vuitton handbags
louis vuitton outlet
cheap rolex watches
ugg boots
coach outlet store
michael kors outlet online
coach clearance
nike roshe run mens
abercrombie outlet
hollister clothing
hollister outlet
coach outlet online
michael kors outlet
sunglasses oakley
michael kors outlet online
louis vuitton outlet stores
cheap ugg boots
uggs on sale
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
soccer shoes
ray ban sunglasses
ugg slippers
uggs boots for women
gucci outlet
toms outlet
michael kors outlet clearance
p90x
nike trainers sale
replica rolex watches
air max 95
lebron james basketball shoes
hollister clothing
polo ralph lauren
ralph lauren uk
oakley sunglasses wholesale
nike soldes
mlb shop
nike requin
nhl jerseys
christian louboutin outlet
supreme new york
uggs outlet
www0730
ray ban sunglasses
bottega
ugg boots clearance
uggs outlet
nike presto femme
oakley sunglasses wholesale
pandora jewelry
huaraches
nike huarache
polo ralph lauren outlet
0801jejeSi Nike Shox nike air max femme solde R3 en a asics femme a la mode besoin, Champs air jordan noir femme Athletics Apparel l'a. Cette nike air max 1 blanche et noire année pour Halloween, nike air max 1 prix france commencez à air jordan pour faire du basket gagner vos plans maintenant. air jordan blanche femme pas cher
0801jejenew balance chaussures de sport Afin de nike air jordan future rouge minimiser l'érosion chimique, il ne peut pas être écrasé pendant new balance france femme une période prolongée et doit laver la mousse basket asics homme bleu marine immédiatement à l'eau froide. Vous pourriez voir avec cette asics equipe de france publication beaucoup de souffrances du type de nike blazer femme france douleur obtenir une grande réduction de l'activité de se promener.
Essayez de créer quelque chose d'unique et chaussures adidas zx flux bleu marine accrocheur et c'est vraiment un plan supérieur d'avoir un fort contraste avec vos antécédents là-bas. Il peut être un moyen d'élaborer une représentation fonctionnelle pour une entreprise et le nom de l'entreprise. Il devrait nike air jordan chaussures hommes même être rapide à tenir dans votre poche, alors n'obtenez pas une torche absurde en forme de dragon. Toutes les fonctions difficiles et la recherche seront payantes, car acheter nike air huarache noir vous serez la plus belle mariée avec une robe à mourir. Un exemple commun serait la version philippine d'Arabian Jasmine, le sampaguita. L'article est résistant à l'eau et vous n'aurez à asics cumulus femme soldes vous préoccuper de rien.
Post a Comment
<< Home