šišanje VRATILO PUBLIKU U BIOSKOPE
ŠIŠANJE Stevana Filipovića je posle nedelju i po dana prikazivanja i oko trideset hiljada gledalaca postalo najgledaniji srpski film u 2010. godini. Ovaj skor će u sedmicama pred nama biti još znatno uvećan. Ipak, činjenica da je film tako brzo ostvario gledanost, privukao pažnju i nadmoćno prevazišao ostatak konkurencije govori pre svega o tome da je publika zapravo željna srpskog filma sa zanimljivom temom i svežim pristupom. S druge strane, činjenica da se naša kinematografija tri godine sistemski opirala pomaganju ovog filma, pokazuje koliko su oni koji odlučuju o kulturnoj politici potpuno izgubili sposobnost da procene relevantnost projekata koji im se nude.
Dakle, reč je o naslovu koji je u velikoj meri uspeo da komunicira i sa mejnstrim senzibilitetima naše filmske javnosti. Štaviše, može se reći da su najpovoljnije reakcije upravo i stigle iz tih sfera.
Velika satisfakcija otud proističe iz nesporne činjenica da je u ovom trenutku Novi srpski film sa naslovima poput ŠIŠANJA, SRPSKOG FILMA ili PORNO BANDE odnosno TILVE ROŠ poslednja brana koja sprečava potpunu eroziju interesovanja publike i javnosti za srpsku kinematografiju u celini.
Opinionmakerski tekst Dinka Tucakovića o Novom srpskom filmu, odjeknuo je i u regionu, te je njegovo mišljenje potvrdio i Nenad Polimac, verovatno najveći aktivni jugoslovenski filmski kritičar u svom tekstu o ŠIŠANJU koji je izašao u Jutarnjem Listu gde između ostalog kaže -
U napisima o “Šišanju” u srbijanskim medijima sada se već legitimno spominje sintagma “novi srpski film”, o čemu piše i Dinko Tucaković, filmski redatelj i direktor Muzeja Jugoslovenske kinoteke, u novom broju NIN-a. Što sve pripada pod nju? Raznolika grupa filmova mlađih redatelja: Filipovićevi “Šejtanov ratnik” i “Šišanje”, “Čarlston za Ognjenku” Uroša Stojanovića, “Život i smrti porno bande” Mladena Đorđevića, “Srpski film” Srđana Spasojevića te pobjednici Sarajevo Film Festivala “Ordinary People” Vladimira Perišića i “Tilva Roš” Nikole Ležajića. Sadržajno nemaju puno zajedničkog, žanrovski su krajnje različiti, ali su krcati radikalnim idejama koje ih razlikuju od ostvarenja srednje i starije generacije redatelja koja, međutim, drži kulturni monopol (ove godine srpski kandidat za Oscara je vrlo slabo primljena “Besa” Srđana Karanovića), kontrolira fondove za kinematografiju i povremeno pokreće afere protiv mlađih filmaša (problemi oko “Života i smrti porno bande”, pokušaji zabrane “Srpskog filma”). Odličan odjek “Šišanja” u kinima možda bi mogao pretegnuti u postizanju boljeg statusa “novog srpskog filma”, koji upravo stasa u trenutno najzanimljiviji filmski pokret u regiji.
Sudbina Novog srpskog filma međutim tek treba da se utvrdi. Zdravlje srpske kinematografije nikada nije bilo previše na ceni među onima koji procenjuju u kom će se pravcu ona kretati i materijalno podržavaju takve odluke. Ipak, ovakvi rezultati pokazuju da NSF nije pojava koju lako mogu ignorisati.
Dotle, ekipa ŠIŠANJA zaslužuje sve čestitke za spremnost da preuzme svoju ulogu u preporodu srpske kinemataografije u jednoj od njenih najdubljih kriza proisteklih iz toga što se danas žanju rezultati katastrofalnih odluka posejanih u prethodnih nekoliko godina. Posebnu zahvalnost zaslužuje publika koja je uprkos svemu pružila priliku ovom filmu, iako se dugo radilo na tome da se odvikne od našeg filma.
37 Comments:
taj milan vlajčić je izgleda neki debil :)
ma jok, svi su oni veoma pametni. Ako oni ne vrate film, niko drugi neće. Samo da napišu još milion hvalospeva i sve će biti u redu. Film ima da procveta kao bela lala. Nemoj slučajno neko da napiše neku konstruktivnu kritiku, taj je gotov. Film će nam opet propasti. Zato samo lepo pišite o novim beogradskim filmovima. Ostale ko jebe.
koje ostale?
sjajna vest!!! u kako bi bilo dobro da do kraja godine šišanje utrostruči gledanost!
a onda čekamo KLIP!!!!
Ostale filomove i filmske autore koji rade ali koje niko ne jebe ni 5%. Ne mislim na publiku nego na korumpirane kritičare.
Ako pričamo o kvalitetu filmova, to je jedna priča, a ako pričamo o gledanosti najveću gledanost su imali i ''Zona Zamfirova'' i ostali tog tipa. Po tome ispada da su to odlični filmovi.
Kvalitet filma se ne meri po gledanosti ali to je neka druga priča o kojoj ne treba ni polemisati.
Većina naše publike uzima ono što joj se servira. U ovom slučaju agresivno, neumesno i bezukusno se serviraju tkz. ''novi srpski filmovi''. Zna se ko to radi i koja ekipa i lepo je to sve ali budite malo manje subjektivni. Budite malo realniji i skromni. Ovo je sve toliko naduvano da to nigde ne vodi.
Niste vi izmislili film.
bane, koji su to autori koji rade a kritika ih ne jebe 5%?
Bio bi to veliki spisak ali nabrojaću neke da ne bude da sam samo ogorčen bespotrebno i da nemam druga posla. Evo recimo ove godine je snimljen dugometražni horor film ''Araneum'' novosadskog reditelja Mihajla Obrenova. O svim drugim hororim se pisalo kao o trećem svetskom čudu ali o ovom ni reči.
''Srce je mudrih u kući žalosti'' je film još jednog novosadskog reditelja Marina Maleševića iz 2009. koji nije doživeo kritički osvrt koliko ja znam kod beogradske kritike.
Zbog čega su gotovo redovno u tekstovima najveći srpski reditelji iz Beograda? Srbija nije Beograd. Jeste glavni grad i ja ga neizmerno volim ali kao da ništa drugo ne postoji.
Da ne pričam o drugim mestima van NS-a, kada Vi ni NS ne podržavate. Je'l su to neki ozbiljni klanovi, sujeta, šta li je to?
Zapostavljeni su i kvalitetni beogradski autori.
Recimo Miroslav-Bata Petrović, pa
Žarko Dragojević koji verujem da bi želeo da snimi nešto ali verovatno to ne bi niko da finansira...
Ima i onih koji su mrtvi i zapostavljeni i kritika uopšte ne želi da upozna mlade ljude sa njihovim delima. Kokan Rakonjac recimo. Jeste pisano o filmu ''Zazidani'' u ''Novim kadrovima'' ali to nije dovoljno za upoznavanje jednog velikana.
Diže se u nebo tkz. ''novi srpski film'', a kritikuje se nešto drugo bez puno argumenata. Mislim da tako rušite sliku o sebi.
Evo jednog primera:
Ovo je uvodni deo kritike filma ''Profesionalac'' Dimitrije Vojnova, gde se neargumentovano kaže da su bolji ''1 na 1'' i ''T. T. sindrom''. Po čemu to?
Film »Profesionalac« Dušana Kovačevića se ne može smatrati vrhunskim ostvarenjem. Međutim, jeste među boljim srpskim filmovima koje smo videli u poslednjih godinu dana. Nije najbolji, to su »1 na 1« i »TT Sindrom«, ali nije ni nešto najgore što je ikada privoljeno na filmsku traku, kao što su svi ostali.
Bane, ogorčen si bespotrebno, na ovom blogu se pisalo o filmu Marina Maleševića, i evo šta je rečeno:
"SRCE JE MUDRIH U KUCI ZALOSTI Marina Malesevica je `film` ciji smo naslov citavog dana pokusavali da zapamtimo. U sezoni komplikovanih naslova, Malesevic je smislio najbizarniji. Sam film je ispod svake kritike. Rec je o amaterskom filmu koji nije ni pretendovao dabude tehnicki ispravan i znacajnije javno prikazivan."
Zatim, na temu tog filma bila je i anegdota, takođe zabeležena na blogu:
"HERC ROMAN
Bizaran detalj vezan za moj boravak u Banji dogovdio se u četvrtak ujutru, pred polazak. Na recepciji hotela ZVEZDA čekao me je ljubavni roto-roman sa posvetom članova ekipe filma SRCE MUDRIH JE U KUĆI ŽALOSTI. Pošto moji prijatelji koji su bili u Banji tvrde da oni nisu smislili ovaj duhoviti gest, premda sam najviše sumnjao na Sašu Radojevića, može biti da je to uradila prava ekipa tog filma. Milo mi je da su moje fatve inspirisale nešto tako simpatično. Poslednji put kada sam nekoga iznervirao, Vladimir i Goran Paskaljević odlučili su da me ismeju u filmu OPTIMISTI. Nadam se da ekipa filma SRCE MUDRIH neće ići toliko daleko da troši svoja evidentno skromna sredstva na mene."
Uradi pretragu pre nego što kreneš da optužuješ.
Bane, ako te zanima da čitaš podrobne diskusije od Kokanu rakonjcu i da se u njih eventualno uključiš sa svojim zapažanjima, možeš ih naći na Forumu Novi Kadrovi
U tim diskusijama učestvuju i ljudi sa ovog bloga.
NEMIRNI
http://www.novikadrovi.net/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=747&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Rakonjac
ZAZIDANI
http://www.novikadrovi.net/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=745&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Rakonjac
PRE ISTINE
http://www.novikadrovi.net/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=741&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Rakonjac
DIVLJE SEME
http://www.novikadrovi.net/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=742&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Rakonjac
Ako te zanima istorija srpskog filma, Novi Kadrovi su mesto gde možeš mnogo toga da naučiš i da diskutuješ sa poznavaocima.
Zanimljivo je i pominjanje Žarka Dragojevića "koji verujem da bi želeo da snimi nešto ali verovatno to ne bi niko da finansira..." A niko to ne bi ni da gleda :)
evo i trejlera za araneum:
http://www.youtube.com/watch?v=VfhyXM71PsM
koliko sam shvatio, u pitanju je svet bez svetlosti i starosti u kom ipak uspeva duvan :)
kako bez starosti? svi su mladi? jel i duvan mlad?
Drugovi ''Novi kadrovi'' ne skrećite sa teme. Ne pričam o forumima, pričam o zvaničnoj priči o Rakonjcu. Vi ste izgleda učili u školama istoriju filma ali ste slabo naučili.
kakva zvanična priča o rakonjcu?
bane je debil.
Neko u nedostatku argumenata prelazi na vređanje. To se zove nekultura. Na čitaocima je da procene ko se čime bavi.
sramota je da administrator postavlja i ostavlja ovakve uvredljive komentare. To dosta govori i o samom blogu.
Anonymous već dva puta govori o nekome uvredljivo.
To se gotovo ni na jednom sajtu ne radi tako.
Sramota!!!!!!!!!!!
Dimitrije, Vi vladate terminologijom, poznajete teoretski film ali nešto se čudno dešava kada pišete recenzije.
Moguće da se dešava nmešto čudno, zato i ne pišem recenzije od kada sam se penzionisao 2006. godine. Za ono napisano dotle se izvinjavam. :)
Stvarno se izvinjavamo Banetu na tome što ga je Anonymous nazvao debilom.
Trudimo se da ne moderiramo komentare na ovom blogu osim ako nije u pitanju baš nešto nedospustivo a ako pogledamo kako se do sada ponašao Bane ni za njega se ne može reći da je baš prekjuče sišao sa Hilandara, dakle i on ume da bude drzak i bezobrazan sa načinom na koji iznosi svoje primedbe te je naša procena da on itekako ume da se brani od ovakvih, složićemo se, neukusnih uvreda.
Bane je inače došao na ovaj blog ponašajući se kao smo mi njemu nešto dužni, klevetao nas je iz sve snage, između ostalog iznoseći i neistine o slučaju filma Marina Maleševića. Ako se Banetu ne sviđa kako su neki projekti reprezenotavin u filmskoj javnosti, naš mali blog svakako nije instanca koju on može da poziva na odgovornost jer ovo niti je javni servis niti pledira da bude kompletan pregled svega što je narod u Srbiji snimao u svoje slobodno vreme.
Što se istorije srpskog filma tiče, lepo je što su se kolege sa Novih Kadrova javile - na NK se proučava prošlost srpskog filma a topici o Rakonjcu su vrlo referentni. Dakle koga zanima prošlost srpskog filma, može da je nađe na NK.
Na Dobu se dešava budućnost srpskog filma.
Lepo od vas što ste se javili i drago mi je zbog toga, samo vas molim da ne iznosite neistine o meni jer ja ne smatram da ste vi meni nešto dužni niti sam vas klevetao. Pogrešno ste razumeli. To što nisam video da je o Maleševiću nešto loše napisano je nešto drugo. I napisao sam lepo ''koliko ja znam'', što znači da sam se odmah ogradio. To ne znači da ja iznosim neistine. Uostalom ozbiljan kritički osvrt on nije ni doživeo i ne mora i ja vas zbog toga ne želim optuživati. Nismo u sudnici.
NS reditelji koje sam spomenuo ne snimaju u slobodno vreme. ''Araneum'' je diplomski film, a Marin Malešević je završio ''Akademiju umetnosti'' u Novom Sadu. No naravno da vi niste primorani da pišete o njima. Vi pišete ono što vi smatrate da je o. k.
Nisam ja ni hteo da vas uvredim. Zašto bih? Ja kritikujem vaš rad. To ne znači da mi niste dragi kao ličnosti ili kao ljudi. Umetničko delo je jedno, a umetnik nešto drugo.
Ja samo iznosim javno svoje mišljenje koje je verovatno oštro i koje se razlikuje od vašeg ali želim da dođemo do nekih zaključaka zajedno ako je moguće. Valjda je ovo blog na kome treba da razmenjujemo neka iskustva o filmu, kritikujemo i pre svega učimo.
Ne možemo svi da mislimo isto.
Izvinjavam se što nisam znao da se vi ne bavite kompletnom filmskom produkcijom jer ja sam mislio suprotno. Mislio sam da promovišete ''novi srpski film'' ali koliko sam ja sada shvatio vi promovišete samo ''novi beogradski film''. Eto vam i predloga kako bi mogli da promovišete ''Srpski film'', ''Život i smrt porno bande'' i ''Šišanje''. :)
U buduće neću pisati komentare jer vidim da je suština da svi moramo da hvalimo ono što vi napišete. :)
Molim vas da ovo moje javljanje shvatite dobronamerno jer ne želim nikoga da uvredim lično, već sam ovim izneo svoj stav koji je možda u određenim delovima neprijatan za vaše uši ali eto sada znate da postoje i ljudi drugačijeg mišljenja.
Evo za kraj jedan veliki pozdrav od vašeg vernog čitaoca
zahvaljujem se i Dimitriju na šaljivom komentaru i svim ostalim BG promoterima. :)
bane, nemoj da ides. ako ti odes ko ce ostati ovde da vraca blogere na pravi put?
Ja se slazem sa Banetovim stavom.
Ti filmovi koji su ovde svrstani pod novi srpski film vecinom karakterise
estetska i intelektualna povrsnost sto se ovde uveliko promovise samo zato jer su deo BG klike.To sto je ovde pisano o filmu Srce je mudrih u kuci zalosti tesko da spada u normalnu recenziju, vise spada pod pausalnu diskfalifikaciju. Taj film je inace ucestvovao na dvadesetak medjunarodnih festivala i dobio nekoliko nagrada a jednu od nagrada mu je urucena od strane dobitnika nobelove nagrade za knjizevnost, ali o tome se na primer jako malo zna. Takodje na medijsko ignorisanje je naisao i film Jesen u mojoj ulici, Milosa Pusica. U pitanju je isto autor iz Novog Sada a koliko znam Srce je mudrih i Jesen u mojoj ulici su filmovi koji su uradjeni sa ubedljivo najmanje finansijskih sredstava prosle godine i umesto da se podrze nekako su "Iskulirani bez iskuliravanja"
Sticajem okolnosti, lično poznajemo Miloša Pušića i baš sam se radovali njegovom rediteljskom debiju ali nažalost nismo imali prilike da ga vidimo u Beogradu, a sticajem okolnosti nismo bili na festivalima na kojima je prikazan. Dakle, kada bi se Pušićev producent malo pozabavio time da prikaže svoj dugometražni film, i o njemu bi se pisalo.
Na svu sreću, Miloš Pušić će, iako Novosađanin, dobiti pomoć beogradskog Sekretarijata za kulturu za svoj novi film, koji inače govori o problemima na selu van Beograda, i nadamo se da će to zapušiti usta onima koji se žale na "beogradsku kinematografiju". Ako čovek izrazito vezan za Novi Sad, i lično i tematski, dobije beogradska sredstva za film koji ne govori o Beogradu, to je valjda dovoljan dokaz da je Beograd otvoren za razne varijante. Uostalom, i "Tilvu Roš" koja se dešava u Boru i režirao je Boranin, finansirao je beogradski fond. Konačno, zar nije najavljena pomoć za Pušića dokaz da je njegov debi zapažen u esnafu i da je nagrađen prilikom da radi?
Inače, na ovom blogu se što se Pušića tiče pisalo, govorilo čak i o njegovom kratkom filmu "Uspavanka za dečaka".
Što se Maleševićevog filma tiče, taj film nažalost jeste za diskvalifikaciju. Mogu producenti i autori da se hvale festivalima ali to menja da je taj film istinski grozan. Ako nekome nije, neka on nađe gde će pa nek napiše zašto nije.
I zaista, ko ima pravo da od jednog bloga traži ovakvo ili onakvo izveštavanje?
Inače, sasvim je normalno da u jednoj maloj zemlji kinematografski centar bude u jednom gradu. Pa i u Americi je kinmatografski centar Los Anđeles i niko iz Minesote se ne žali što se izveštava mahom o filmovima vezanim za losanđeleske producentske kuće. dakle, te primedbe su u najmanju ruku besmislene.
Pušić je najbolji primer da se film snimljen bilo gde, ako ima smisla, može iskoristiti da se dođe do samog centra.
Nadamo se da kada snimi film od beogradskog novca, Pušić neće prestati da bude vaš mezimac.
Ako je i dosao do Bg para to je verovatno zato jer je B.Trifunovic producent a kad diskvalifikacija dolazi od nekog kome je americka tinejdz komedija uzor i vrhunac filmske umetnosi to mu vise dodje kao kompliment.
...a za Lezajica nemam blage kako je dobio kintu jer koliko znam jedan od uslova je da 50 ili cak 70 posto filma bude snimano u Bg.Cini mi se da Tilva Ros nema nijedan kadar snimljen u Bg.Verovatno bi neko morao da pojasni taj fenomen.
Ležaić je talentovan reditelj i mislim da u takvim slučajevima zaista ne treba insistirati na pravilima. To je evidentno projekat koji se izdvojio i konačno, potvrdio se na festivalima. Uostalom, Beograd jeste ogledalo Srbije u celini.
"a kad diskvalifikacija dolazi od nekog kome je americka tinejdz komedija uzor i vrhunac filmske umetnosi to mu vise dodje kao kompliment."
Jesi li ti taj bahati Anonymous koji je Banetu rekao da je debil? :)
a ja sam vidis svo vreme mislio da si ti...:))
:) :)
Evo prekrših pravilo. Rekao sam da više neću da postavljam komentare ali ovde je interesanto u... što bi rekao Jelenče u ''Radovanu III'' i što je najvažnije pokrenuli smo neka ozbiljna pitanja iako je na početku mnogo toga delovalo infantilno.
Dimitrije, reci kada je zadnji put bilo ovoliko komentara?
Ljudi moji, umetnost ne bi trebala da bude ograničena na Beograd, Novi Sad, Niš, Bor... Odakle je umetnik i gde radi nije važno. Važna su dela. Ima dobrih umetnika i u Beogradu, i u Novom Sadu, i na Mokroj Gori čak (zaboravili ste na ovaj bitan centar na veoma maloj teritoriji).
Ja sve vreme hoću da kažem da nije važan grad, već da je važna umetnost. Oslobodite se kompleksa velegrada. Provincijalac si u duši. Ono što nosiš u sebi, to određuje koliko si veliki, a ne po mestu u kome živiš.
Bitno da se tilva ros potvrdio na festivalima...a sto se ostalih tice producenti se hvale kad kazu da su dobili nagrade... zivela objektivnost....
Vidi se da si amaterka.
vidi se da si anonimus
Jel nekada ovaj blog sebe proglašavao za objektivan? :)
Zato i jeste blog, da bi mogao da iznosi svoju ideološku poziciju bez obaveza. Ideologija podrazumeva pogled na stvarnost iz vlastite društvene pozicije, iz koje neke stvari deluju objektivno kada se formulišu na jedan načijn a iz druge pozicije "objektivnost" deluje drugačije.
Inače, "Tilva Roš" je film koji se dokazao na festivalima koji postoje na festivalskom terenu a ne samo u srpskoj štampi i osvojio je nagrade i ulazak u selekcije gde se srpski filmovi ne viđaju tako često.
pa dobro...kad vec necemo biti objektivni i iznosimo svoja misljenja daj da i ja iznesem svoje subjektivno misljenje...
Iako sam do sad hvalila film, jer je domaca produkcija a uz to se ubraja u malu grupu koja proizvodi filmove koji su malo drugaciji od 95% Srpskih filmova koji su obicno bazirani na gluposti (a la mi nismo andjeli deo 2,3,4,5,6,7) ili sokiranje (kao Tockovi, Mehanizam itd).
Tilva ros je -ruku na srce- veoma mediokritetsko ostvarenje sa izuzetno slabom pricom, u vecini slucajeva praznim dijalozima(...kao nije dokumentarno ali nisu imali iscenirane dijaloge...e pa vidi se).
Svakako mora da se pohvali fotografija...sve u svemu izvikano i vec vidjeno...jackass meets discovery channel meets american teen movie...
Ali nije stvar u tome da se pljuje po filmovima…ko ce biti bolji zbog toga sto sam ja popljuvala nesto? Koga zabole uvo za moju kritiku tih pet filmova koji izadju godisnje? Koja je dodatna vrednost svega toga kad se Srpska kinematografija jos uopste ne nalazi u stadijumu gde bi kritike podsticale bolju produkciju. Sad SVI treba da podrzavaju autorski film, debitante i da se bore protiv nepotizma…da bi se stvorilo nesto nalik na ozbiljnu produkciju u Srpskoj kinematografiji. Al’ ne, to je ipak vas blog…iznosite svoju ideološku poziciju bez obaveza...
amaterka, mi nismo gledali "Tilvu Roš" pa ne znamo kakav je film, ali deluje zanimljivo i obećava i nas to raduje i zato ga podržavamo.
A videćemo film pa ćemo videti jel zavrđeuje podršku ili smo se zeznuli. Ali, verujemo u Nikolu i mislimo da nećemo pogrešiti.
U tvom prethodnom, dosta konfuznom postu nije baš jasno štav ti u stvari želiš da kažeš i očekuješ od nas?
Kako ti vidiš da treba formulisati stavove?
This great article has truly peaked my interest.
https://decor-ksa.com/doors-gallery/
https://decor-ksa.com/windows-gallery/https://decor-ksa.com/railings-staircase-gallery/
Post a Comment
<< Home