Monday, March 30, 2009

FANTOMSKE KRITIKE


Lepi utisci o BEOGRADSKOM FANTOMU se šire kao požar. Vrlo pozitivne kritike napisali su Katarina Milovanović i Đorđe Bajić. Pročitajte obavezno!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ZASTO NE NAPISETE KRITIKU FILMA "SVETI GEORGIJE UBIVA AZDAHU"?

2:53 PM  
Blogger Dragana said...

zato sto ne valja imati gresne misli u vreme posta

4:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

MALOPRE SAM NASAO ZANIMLJIV KOMENTAR NA TEMU BEOGRADSKOG FANTOMA
Prosto je neverovatna podeljenost publike na temu da li je film Beogradski Fantom svetski ili obican domaci.
Komentari idu od najboljeg domaceg ostvarenja za zadnjih trideset godina pa do potpuno nepotrebnog filma gde su bacene pare.
U ovom tekstu vise cu se baviti simbolikom broja tri i viseslojnim trouglovima a manje kritikom samog filma.
Neki bas hvale film, neki ga bas kude a oni treci su nejasni.
Stariji deo populacije koji se seca price ima dosta zamerki i to uglavnom da je film malkice promasio temu jer se apsolutno nista novo nije saznalo sto se ranije vec nije znalo. Mladji deo populacije je uglavnom odusevljen filmom a jos vise vremenom gde je bilo moguce da neko jurca desetak dana po gradu i da ga ne uhvate. Ostaje nejasno pitanje da li je Vasiljevic likvidiran ili je to bila stvarno samo saobracajna nesreca. Poznavaoci onog vremena a i Vasiljevicevi drugovi kazuju da Vasiljevic nikad nije krao obicne ili spore automobile a pogotovo od siromasnih vlasnika kola.
Sama filmska prica prepuna je trouglova odnosno broja 3. Evo samo nekih.
Tri F: Fandjo , Fotograf i Fantom.
Simbolicno tri negativca: Tito, Fandjo i Fantom
Tri lika koji se ne smeju: Fandjo, Fotograf i Antropolog
Tri pozitivca: Fotograf, Istoricar i Moma Selic.
U igranom delu filma tri lika ne progovaraju ni jednu rec : Fantom (Milutin Milosevic), Nada Macankovic koja je zaljubljena u Fantoma i Bojan Lazarov koji igra fotografa koji je napravio fotografiju Fantoma u voznji.
Tri uslovno receno negativca koji otkidaju od smeha su tri Vladina savremenika i drugara na celu sa simpaticnim taksistom Majstorovicem.
Postoje i tri policajca koji se sve vreme smeju i ocigledno je da su i oni svojevremeno navijali za Fantoma jer je on smeo sve ono sto oni ne smeju.
Film je gradjen u tri nivoa: Fiction, faction and documentary ( Vec vidjeno vise puta u americkoj B produkciji)
I trojice iz filma vise nema medju zivima: Fantom, ozloglaseni inspektor Maksic i jos jedan cijeg imena trenutno ne mogu da se setim.
Postoje tri kardinalne greske u filmu:
1 Na samom pocetku filma vidi se Fiat koji je dizjniran mnogo posle septembra 1979
2. U jednom kadru na porseu se vidi Carera umesto Targa
3. Savski most nije imao sine 1979
Postoje i trojica koji su profitirali: Vlasnik Porsea koji je naplatio bar dvostruko osiguranje, fotograf koji je napravio fotografiju koje je visestruko naplatio tokom ove tri decenije (kazu najplacenija fotografija u EX Jugoslaviji)
i naravno producent
LEGENDA O FANTOMU USKORO PUNI TRI DECENIJE I REZISER FILMA USKRO PUNI TRI DECENIJE I jos neko puni tri decenije.

U ono vreme Fantoma(1979g) pricalo se da Porsea vozi sin poznatog komunistickog funkcionera i opet su se vrtele tri opcije. Sin Nikole Bugarcica, Sin Aleksandra Rankovica, sin Radonje Golubovica. Naravno nijedan od njih nije vozio jer iz odredjenih razloga to nije bilo moguce (jedan od njih nije bio u stanju da vozi a druga dvojica nisu bila u Beogradu).
Te 1979 fantoma su jurila tri automobila stalno, Za jednog se zna da je vozio Fandjo, mali broj ljudi zna ga ga je jurio jos jedan policajac svojim kolima svakodnevno a jurio ga je i jedan poznati begradski trkac svojim trkackim autom i njega su prepoznali svi koji su boravili na Slaviji i Autokomandi tih dana.
Fantom je smrtno stradao tri godine posle kradje Porsea
POST PRODUKCIJA JE TRAJALA TRI GODINE
I ovaj kometar je nastao iz tri trecine
Prvu trecinu sam sklopio iz svog secanja na ono vreme.
Drugu trecinu sam pokupio iz raznih medija(stampa , radio, TV)
Trecu trecinu sm pokupio gledajuci film tri puta

Ceo projekat filma je nastao opet zahvaljujuci trouglu REZISER, PRODUCENT I GLAVNI SVEDOK IZ ONOG VREMENA
I STO JE POSEBNO INTERESANTNO SVA TROJICA NA POCETKU SVOJIH IMENA ILI PREZIMENA IMAJU ISTI SUFIKS U IMPLICITNOM OBLIKU
SA VEOMA BITNIM ZNACENJEM.
Film nosi neku neverovatnu i specificnu energiju i jos neverovatniju poruku, naravno za one koji umeju da gledaju i da misle.
O filmu Beogradski Fantom tek se se pisati

6:30 PM  

Post a Comment

<< Home